ارتباط سعودی‌ها با برخی گروهک‌های تروریستی شرق کشور

Larijani123456

رئیس مجلس شورای اسلامی از تلاش دشمنان برای ناامن جلوه دادن ایران خبر داد و گفت: سعودی‌ها به برخی گروهک‌های بی‌آبرو در منطقه شرق پول و امکانات زیادی دادند تا شاید سروصدایی در ایران به وجود بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: سوال این است آیا ماجرای جریان های تروریستی در منطقه، در کوتاه مدت علاج خواهد شد و یا این بحران آفرینی هایی کوتاه مدت است؟ که باید بگویم هیچ کدام از اینها به نظر نمی رسد که کوتاه مدت باشد.

وی ادامه داد: روند جریان های تروریستی در منطقه نشان می دهد که هم در کمیت و هم در کیفیت رو به رشد و گاه همراه با جهش است بنابراین بعید است با این سازکارهای موجود به نحو کوتاه مدت علاج پذیر باشد، نه اینکه ماهیتا علاج ناپذیر باشد، مجموع عوامل موثر در منطقه چه قدرت های بزرگ و چه قدرت‌های منطقه ای و شیوه رفتارهای آنها نشان می دهد جریان تروریسم در منطقه کوتاه مدت نخواهد بود و با بحران تروریستی در منطقه ای حداقل میان مدت مواجه هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا می توان حدس زد که هدف مهم خلق بحران و افزایش جریان های تروریستی و فشارهای بین المللی چه چیزی هست؟ گفت: هدف مهم این اقدامات آن است که از نظر سیاسی و امنیتی هیمنه ایران را در داخل دچار تردید کنند؛ یعنی شرایطی به وجود بیاورند که حکومت مرکزی از هیمنه و اقتدار لازم برخوردار نباشد.

لاریجانی افزود: اخباری که در حوزه مسایل شرقی و مسایل غربی می رسد، نشان می دهد که آنها تلاش می کنند با نفوذ عناصر تروریست به داخل کشور حتی با انفجار ترقه ای، اعلام کنند که در ایران هم مشکل امنیتی بوجود آمده است. چرا که در این سال ها ایران دارای امنیت پایداری بوده است.

وی یادآورشد: به خصوص سعودی ها فشارها را زیاد کرده اند و با برخی گروهک های بی آبرو در منطقه شرق تماس داشتند، پول و امکانات زیاد به آنها دادند برای این که سروصدایی در ایران به وجود بیاورند.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در منطقه غرب تحرکاتی داشتند که البته اقلیم کردستان باید خیلی توجه داشته باشد؛ آنها کاملا رفتارشان زیر ذره بین است که برخی ضدانقلاب با آنها تماس بگیرند و با آنها تحرک داشته باشند که نتوانستند.

لاریجانی گفت: اینجا یک نکته است ما باید در قوه قضاییه و بخش های امنیتی به این موضوع توجه داشته باشیم یکی از هدف های دشمن این است که هیمنه و اقتدار حکومت مرکزی را دچار تردید کند تا سیمای این قدرتی که الگوی رفتاری سیاسی برای منطقه داشته و تاثیرگذار بوده مخدوش شود.

وی افزود: باید ببینیم سازوکارهای جدیدی نیاز است که برای آن در نظر بگیریم. اگر ما می بینیم که دیگران دنبال این هستند که در داخل کشور این اقتدار را مخدوش کنند، باید مواظب باشیم. ما سرمایه زیادی از قضات و بخش های امنیتی کشور داریم که باید باهم ساماندهی شرایط جدید را داشته باشند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان