آیا ماه‌عسل منافقین به پایان رسیده است؟

1555881007585

تلاش وزارت خارجه آمریکا برای مبری‌کردن خود از ارتباط با منافقین، که تا حد زیادی ناشی از فشار رسانه‌‌ای در آمریکاست، پیامی آشکار برای سرکردگان این گروهک تروریستی دارد و آن این‌که حتی جنگ‌طلب‌ترین و بدنام‌ترین دولت‌مردان تاریخ آمریکا هم در مواجهه با فشار افکار عمومی، حاضر به حمایت از منافقین نخواهند بود و بی‌هیچ درنگی رابطه خود با این گروهک را منکر خواهند شد.

به‌گزارش سرویس بین‌الملل هابیلیان، پایگاه خبری آمریکایی هیل، در گزارشی از جلسه‌ غیرعلنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با جمعی از ایرانیان مقیم ایالات متحده خبر داده است.

به گزارش هیل، پمپئو در این دیدار که صبح روز دوشنبه  15 آوریل در سالن کنفرانس هتل رنسانس دالاس برگزار شد پس از نطقی کوتاه، به پرسش‌های 15 نفر از سران «جامعه ایرانیان مقیم آمریکا» درباره سیاست خارجی دولت ترامپ در قبال ایران از جمله ارتباط با گروهک منافقین پاسخ داد.

هیل، به نقل از سه منبع که در آن جلسه حضور داشته‌اند، می‌نویسد یکی از پرسش‌های پرتکرار مطرح‌شده در آن جلسه این بوده است که اگر استراتژی ادعایی دولت ترامپ برای تغییر نظام در ایران به شکل مسالمت‌آمیز و از درون به ثمر ننشیند، تکلیف چه خواهد بود. به‌گزارش این پایگاه، پمپئو در پاسخ به این پرسشْ تأکید می‌کند که دولت ترامپ خیلی مراقب است که از ادبیات تغییر رژیم استفاده نکند و قصدی برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به اینکه چه تضمینی وجود دارد که تحریم‌های دولت امریکا به مردم ایران آسیب وارد نکند، تصریح می‌کند که هیچ تضمینی در این خصوص وجود ندارد.

هیل می‌نویسد یکی از پرسش‌های حاضرین در جلسه، درخصوص ارتباط دوستانه برخی از معتمدین ترامپ مانند جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ و رودی جولیانی، وکیل شخصی وی با گروهک تروریستی منافقین و پیامی بوده است که این ارتباط مخابره می‌کند.

براساس گزارش هیل، پمپئو در پاسخ به این سؤال، در تلاش برای مبراکردن دولت آمریکا از ارتباط با منافقین، می‌گوید: «بهتر است اغراق نکنیم. بولتون در یکی از گردهمایی‌های مجاهدین خلق سخنرانی کرده، اما پرزیدنت ترامپ و من این کار را نکردیم.»

وزیر خارجه آمریکا در حالی ارتباط دولت ترامپ با منافقین را انکار می‌کند که بیشترین حمایت از این گروهک تروریستی در این دولت اتفاق افتاده است.

حمایت برخی از افراد حلقه ترامپ از منافقین، از مهم‌ترین مستمسک‌های رسانه‌های آمریکایی و غربی مخالف ترامپ برای ضربه‌زدن به او بوده است. به‌طوری که تنها در یک سال گذشته ده‌ها روزنامه و رسانه معتبر آمریکایی و اروپایی از جمله نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، نیویورکر، نیوزویک، فایننشال‌تایمز، فارن‌پالیسی و گاردین، با این بهانه، به دولت ترامپ تاخته‌اند.

تلاش وزارت خارجه آمریکا برای مبری‌کردن خود از ارتباط با منافقین و حتی کنارگذاشتن ادبیات تغییر رژیم، که تا حد زیادی ناشی از فشار رسانه‌ای مذکور است، پیامی آشکار برای سرکردگان این گروهک تروریستی دارد و آن این‌که حتی جنگ‌طلب‌ترین و بدنام‌ترین دولت‌مردان تاریخ آمریکا هم در مواجهه با فشار افکار عمومی، حاضر به حمایت از منافقین نخواهند بود و بی‌هیچ درنگی رابطه خود با این گروهک را منکر خواهند شد.

البته این موضوع که منافقین به‌دلیل کارنامه سیاه اقداماتی که در گذشته، هم علیه مردم و مسئواین ایرانی و هم علیه شهروندان آمریکایی، انجام داده، هیچ تکیه‌گاه قابل اعتمادی ندارد، واقعیتی است که خود رهبران این گروهک هم به آن واقفند؛ به‌طوری‌که حتی سابقه دارد که خود اعضای منافقین هم وقتی بی‌واسطه با افکار عمومی روبرو شده‌اند، عضویت خود در گروه را منکر شده‌اند.

برای مثال شخصی به‌نام مجید رفیع‌زاده، از اعضای منافقین که چند سالی است در رسانه‌های جنگ طلب آمریکا حضوری پررنگ دارد و به حمایت از این گروهک می‌پردازد، با حضور در تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی وقتی با افشاگری‌های مجری و کارشناس برنامه درخصوص ماهیت و سوابق اقدامات منافقین در گذشته روبرو شد، عضویت و حتی هواداری خود از این گروه را از اساس منکر شد. (لینک)

بنابراین، با قدرت‌گرفتن روزافزون رسانه‌های مستقل در آمریکا و تأثیرگذاری هرچه بیشتر افکار عمومی در مناسبات سیاست خارجی این کشور و باتوجه به‌این‌که دولت ترامپ سال پایانی خود را سپری می‌کند، گروهک منافقین که قصر آرزوهای خود را روی برکه دولت ترامپ ساخته بود، باید خود را آماده ورود مجدد به فهرست تروریستی آمریکا کند؛ حضوری که این بار، باتوجه به آشنایی کامل حاکمان ایالات متحده با سابقه منافقین در خریدن مقامات سیاسی سابق این کشور و سازوکارهای آن برای دورزدن قوانین لابی‌گری در آمریکا، به‌معنای پایان دوره ماه‌عسل در ایالات متحده و از دست‌دادن پایگاه‌های خود در این کشور خواهد بود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان