آمریکایی‌ها رفتار حساب‌شده‌ای در مبارزه با تروریسم اتخاذ نکرده‌اند

Amirabdolahian

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با یادآوری قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه، گفت: قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه کمک به بحث مبارزه با تروریسم است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) و به‌نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران درباره تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه، افزود: قطعنامه ای که در حمایت از آتش بس در سوریه صادر شد یک اقدام موثر در راستای تکمیل روند سیاسی و کمک به بحث مبارزه با تروریسم به شمار می رفت که نفس این حرکت قابل تمجید است.

وی ادامه داد: نقش روسیه و همراهی ترکیه در این مسئله بسیار مهم است و می تواند تا حد زیادی تعیین کننده باشد اما اگر یک اراده جدی بین‌المللی در ورای این مسئله وجود نداشته باشد می توان از عدم تضمین صحبت کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: از سوی دیگر علی رغم اینکه آمریکایی‌ها قطعنامه را وتو نکردند هنوز نقش شان در بازی با کارت تروریسم نقش دوگانه ای به شمار می رود لذا یک عامل عدم تضمین، رفتار آمریکا است که همواره نشان داده اند بدعهدی می‌کنند و رفتار حساب شده و سنجیده ای در مورد مبارزه با تروریسم اتخاذ نکرده‌اند که در راستای مصالح منطقه باشد و عمدتا منافع خود را درنظر گرفتند در عین حال باید به این مجموعه نگرانی‌ها رفتار غیر سازنده عربستان سعودی و برخی از دوستان عربستان سعودی در منطقه را اضافه کرد.

امیرعبداللهیان درباره اوضاع یمن نیز تاکید کرد: تحولات سوریه در موضوع یمن اثر مثبتی دارد اما نکته مهم آن است که تجاوز سعودی‌ها به یمن باعث شد که تروریست‌ها در یمن به ویژه جنوب آن به طور فزاینده ای افزایش یابد.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل گفت: نکته قابل توجه آن جاست که هرگونه موفقیت در راه حل سیاسی در سوریه در دو موضوع مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی می تواند به عنوان یک الگو مورد توجه کنشگران منطقه ای و بین المللی برای تمرکز بر راه حل سیاسی در یمن قرار گیرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان