ابراز رضایت گروهک تروریستی منافقین از ترور ششصد نفر از مردم آمل به‌دست اتحادیه کمونیست‌های ایران

Amol Revolt

گروهک تروریستی منافقین از ترور ششصد نفر از مردم آمل به‌دست «اتحادیه کمونیست‌های ایران» در سال 1360، ابراز رضایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، گروهک تروریستی منافقین در شماره 139 از «نشریه مجاهد»، ارگان مطبوعاتی اصلی منافقین در سال های آغازین دهه 1360، این موضع را اتخاذ کرده است.

بر اساس بیانیه اتحادیه کمونیست های ایران، که گروهک منافقین بخش زیادی از آن را به نشانه دستاوردی بزرگ برای گروه های موسوم به مقاومت، در نشریه خود منعکس کرده است، تروریست های این اتحادیه طی سه عملیات که در تاریخ 18 و 22 آبان و 5 بهمن 1360 در جنگل های آمل ترتیب داده اند، ششصد نفر از مردم آمل را ترور کرده اند.

اتحادیه کمونیست‌های ایران سازمانی مائوئیستی بود که ابتدا علیه رژیم شاه و سپس علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کرد. اتحادیه، پیش از انقلاب ایران از ادغام سازمان انقلابیون کمونیست که سازمانی مائوئیست در خارج از کشور بود و «گروه پویا» که اعضایش بعضاً برای آموزش جنگ چریکی به فلسطین رفته بودند، تشکیل شد. پس از انقلاب و در خردادماه سال ۱۳۶۰ خورشیدی، هم‌زمان با عزل بنی صدر و درگیری شدید اپوزیسیون و نیروهای مکتبی جمهوری اسلامی، اتحادیه با ادعای اینکه جمهوری اسلامی با به اجرا گذاشتن یک کودتا خواستار یک‌دست نمودن و تصفیه درونی حکومت و سرکوب چپ هاست، به فعالیت زیر زمینی و عملیات مسلحانه روی آورد. اتحادیه تحت لوای «سربداران» تصمیم گرفت تا در زمستان سال ۱۳۶۰ به آمل حمله کرده و زمینه یک شورش همگانی را به وجود بیاورد. این شورش که در چهارم و پنجم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ و با حمله به مراکز سپاه و بسیج و با سلاحهایی مانند تیربار، آغاز شد، پس از ۴۸ ساعت درگیری سرانجام در تاریخ ۶ بهمن با تمرکز قوای نیروهای سپاه پاسداران، پلیس و بسیجیان سرکوب و شهر باز پس گرفته شد.

 

 

 

 

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان