«16هزار شهروند ايراني ترور شده اند»

http://branch.isna.ir/mainkhorasan/NewsView.aspx?ID=News-12636

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد

سرويس: سياسي

16 هزار نفر از شهروندان ايران توسط گروه‌هاي تروريستي به شهادت رسيده‌اند.

به گزارش خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان، سيد جواد هاشمي‌نژاد دبير كانون‌ هابيليان با بيان اين مطلب افزود: حدود 12 هزار نفر از اين افراد توسط گروهك مجاهدين خلق (منافقين) به شهادت رسيده‌اند.

وي كه در حاشيه‌همايش صلح و دوستي ملت ايران و عراق با خبرنگاران سخن مي‌گفت با اشاره به جمع آوري ليست شهداي عمليات تروريستي در كشور گفت: تمامي 16 هزار نفري كه توسط گروههاي تروريستي مختلف در كشور به شهادت رسيده‌اند شناسايي شده و اسامي آنها قابل ارائه به مجامع بين‌المللي شده است و اين اقدام را دنبال مي‌كنيم.

 

Dabirkol

سيد جواد هاشمي‌نژاد با بيان اينكه 140 نفر از شهداي ترور به استان‌هاي خراسان اختصاص دارد گفت: با توجه به اينكه كانون هابيليان فعاليت‌هاي خود را از مشهد آغاز كرده‌ است، در حال حاضر از ما خواسته شده كه پيگيري شهداي ترور را در سطح ملي انجام دهيم،‌كه در همين راستا در حال جمع‌آوري مدارك لازم براي پيگيري‌هاي قضايي و حقوقي و طرح دعاوي عليه گروه‌هاي تروريستي و به خصوص منافقين هستيم.

دبيركانون هابيليان هدف برگزاري همايش باوكلاي عراقي را آشنايي دو طرف با مسائل قضايي كشورهاي ايران و عراق جهت پيگري‌هاي حقوقي و طرح دعاوي عليه گروه مجاهدين خلق (منافقين) اعلام كرد و افزود:‌طي جلساتي كه با حضور جمعي از وكلاي عراقي و وكلاي ايراني داشتيم به اين جمع بندي رسيديم كه از طريق دولت،به طور مستقيم و از طريق رسانه‌ها پيگير طرح جنايت‌ها و اقدامات و طرح دعاوي عليه گروه منافقين باشيم.

وي افزود: به دنبال آن هستيم كه از هر سه طريق اين مسئله را دنبال كنيم.

وي در خصوص حضور سران عشاير استان ديالي عراق نيز در اين همايش گفت: اخيرا گروهك منافقين مدعي شده‌ است كه مردم عراق خواستار حضورشان در اين كشور هستند كه اين اقدام با استفاده از نا آگاهي برخي طوايف عراقي انجام شده است.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29