16 آذر چه نسبتی با اقدامات و کارکرد منافقین دارد؟!

شانزدهم آذرماه هر سال فضای دانشگاهی کشور به یمن نامگذاری آن به نام «روز دانشجو» از شور و نشاط خاصی برخوردار گشته و به این بهانه فضای نقد و تعامل در باب بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی دانشگاه و جامعه با حضور جریانات دانشجویی، سیاسی و مقامات کشوری مهیاتر می گردد.

بر کسی پوشیده نیست که متعاقب حوادث مرداد 1332 و کودتای انگلیسی آمریکایی 28 مرداد علیه دولت قانونی وقت و پس از آن که خبر از سرگیری دوباره روابط دیپلماتیک میان دو دولت ایران و انگلستان (که بیشترین زیان را در جریان ملی شدن صنعت نفت و پافشاری دولت وقت بر کنترل کامل منابع نفتی کشور و در نتیجه کوتاه شدن دست شرکت نفت ایران و انگلیس از استحصال نفت کشور متحمل شده بود و لذا تلاش گسترده ای برای سرنگونی دولت وقت دکتر مصدق صورت داد) و نیز خبر سفر ریچارد نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا (طراح عملیات آژاکس و از حامیان اصلی کودتا که نقش این کشور در اسناد و اظهارات مقامات آن نیز مورد تایید قرار گرفته است) به ایران فضای دانشگاهی کشور را برانگیخته و سبب شکل گیری اعتراضات گسترده ای گردید که در نهایت با سرکوب شدید رژیم حاکم در 16 آذر به شهادت سه تن از دانشجویان (شهیدان بزرگ نیا، شریعت رضوی و قندچی) منجر گردید. درپی این حادثه جریانات دانشجویی هر ساله در یادبود این سه شهید و پاسداشت مقام دانشجو 16 آذر را به‌نام روز دانشجو ارج می نهند.

اما مساله ای که در این میان محل بحث و تامل است تلاش سازمان مجاهدین خلق(منافقین) برای بهره برداری از حوادث و پیامدهای احتمالی در این ایام و مصادره آن به نام خود به انحای مختلف است. چنانکه به روال مرسوم در سالهای گذشته مریم رجوی در آستانه 16 آذر با انتشار پیام سعی در تحریک جریانات دانشجویی و معرفی خود به عنوان حامی جنبش دانشجویی دارد. در این زمینه لازم است چند نکته مدنظر قرار گیرد:

نخست اینکه دانشگاه بعنوان محل تولید اندیشه و فضای تبادل اندیشه و تضارب آرای گوناگون و بعضا متضاد، نقطه ثقل و مرکز پیشرفت و تحول در هر جامعه محسوب می شود. طبیعتا پویایی اندیشه و تحولات مثبت در هر جامعه از رهگذر فضای آکادمیک پرنشاط و پویا که در آن امکان طرح نظرات و اندیشه های متفاوت موجود باشد، میسر می گردد. لذا حکومت ها باید به نقش محوری و بنیادین چنین فضاهایی به دیده مثبت؛ بعنوان فرصت بزرگ (و نه تهدید) بنگرند. پیشرفت و تحول کشور در ابعاد مختلف لاجرم از رهگذر ایجاد فضای مساعد برای دانشجویان (در کنار سایر اقشار تاثیرگذار همچون معلمان، کارگران و...) امکان‌پذیر می گردد.

دوم؛ طبیعتا دانشگاه بعنوان محل اندیشه ورزی و تعامل از جوزدگی و حرکات احساسی بر حذر است. دانشجو بعنوان قشر متفکر و اندیشه ورز جامعه بخوبی می تواند سره از ناسره و دوست را از دشمن تشخیص دهد. یقینا جریانات دانشجویی بخوبی پیام حرکت اعتراضی 16 آذر 1332 و ماهیت ضدامپریالیستی آن را درک نموده اند. اساس این جریان در راستای دفاع از استقلال سیاسی و هویت مستقل سیاسی ایران و اعتراض به مداخله دولتهای کودتاگر (انگلستان و آمریکا) در حوادث مرداد 1332 و رفتار این دولتها در خلال جریان ملی شدن صنعت نفت صورت گرفت.

این حرکت اعتراضی با ماهیت میهن پرستانه و ضدامپریالیستی چه نسبتی با اقدامات و کارکرد سازمان منحوس مجاهدین خلق(منافقین) دارد که در طی سالها خیانت خود به این کشور و این مردم را به اثبات رسانده است. جای تامل است که جریانی که در خلال جنگ هشت ساله تحمیلی دست در دست متجاوز بعثی به این سرزمین تاخت و هزاران بیگناه هموطن خود را به قربانگاه برد هم اینک از جریانات دانشجویی درخواست حرکت در راستای کسب عزت و استقلال ایران دارد!!. طنز تلخی است که جریانی که در سال های اخیر در نشست های خود ضدایرانی ترین و افراطی ترین مقامات آمریکایی (منجمله جان بولتن و رودی جولیانی) را در جهت ترغیب به انجام اقدامات خصمانۀ نظامی دعوت و حمایت مالی می کند اینک دم از کسب استقلال و عزت ملی بزند. چگونه می توان این درخواست وقیحانه و ریاکارانه مریم رجوی را با اقدامات این گروه از مرداد 1382 تا هم اینک در کارشکنی در مسیر پرونده هسته ای ایران جمع بست. برگزاری کنفرانس های به اصطلاح افشاگرانه با ادعای افشای برنامه های ایران برای دستیابی به بمب اتم، نشست های ضدملی و ارائه اطلاعات غلط یا بزرگنمایی شده در باب فعالیت های هسته ای با هدف ایجاد بدبینی در طرف غربی و آژانس انرژی اتمی، همکاری با سرویس امنیتی موساد در ارائه اطلاعات هسته ای، جاسوسی از اماکن هسته ای و ترور دانشمندان هسته ای ایران (که شواهد محکم و متعددی در مورد آن موجود است) و در نهایت تلاش برای برهم زدن توافق هسته ای برجام و وضع تحریم های فلج کننده با دعوت از چهره های رادیکال غربی صرفا بخشی از اقدامات ضدملی گروهی است که از دانشجویان ایرانی درخواست حرکت در مسیر کسب استقلال و عزت ملی دارد. مگر جز اینست که اعمال هرگونه تحریمی یا بروز شرایط خصمانۀ جنگی مستقیما بر زندگی و جان و مال مردم تاثیر می گذارد؟!

تردیدی نیست که جریانات دانشجویی بعنوان حامیان اصلی استقلال و عزت ملی دل در گروی رشد و آبادانی کشور و رفاه مردم این سرزمین دارند. لذا بر دانشجویان فرض است که بعنوان قوه متفکر و اندیشه ورز جامعه مرزبندی خود با این گروه های ضدملی را بیش از پیش مشخص و نقش خیانت کارانه و ضدملی مجاهدین خلق(منافقین) در برهه های تاریخی مختلف را بیش از پیش افشا و عملکرد آنان را هرچه بیشتر نزد جامعه رسوا سازند.

* پی نوشت اول؛ در سال 2000 مدلین آلبرایت وزیرخارجه وقت آمریکا بر دخالت کشورش در کودتای مرداد 1332 تاکید و بابت چنین دخالتی اظهار تاسف نمود. علاوه بر آن در اظهارات بیل کلینتون و باراک اوباما روسای جمهور وقت این کشور نیز دخالت آمریکا مورد اذعان قرار گرفته است.

**پی نوشت دوم؛ نباید از نظر دور داشت که بحث ها و اختلاف نظرات پیرامون نقش مقامات و چهره های ملی همچون دوگانه مصدق-کاشانی و امثالهم مباحثی کاملا ملی و داخلی تلقی می شود اما مداخله خارجی و حمایت یا تایید آن در هر شکل و قالبی و در هر برهه ای از تاریخ، اقدامی ضدملی و خیانت به استقلال کشور است.

   


  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید

جدیدترین مطالب

سردبیر مجله جنگ‌های فرهنگی آمریکا

غرب در مقابله با تروریسم منافقانه عمل می‌کند

مطالب پربازدید بخش یادداشت

دکتر مصطفی مطهری، بنیاد هابیلیان

جریانات معاند را جدی بگیریم

به مناسبت حضور رهبر انقلاب بر مزار شهیدان طاهری و میرجلیل

جزئیاتی از «عملیات مهندسی» منافقین در دهه ۶۰

مهدی عسکری فرسنگی، بنیاد هابیلیان

وقتی رویاها هم به منافقین روی خوش نشان نمی‌دهد

دکتر مصطفی انتظاری‌هروی، بنیاد هابیلیان

دفاع از هرج و مرج برای ظهور تروریسم

دکتر مصطفی مطهری؛ بنیاد هابیلیان

تلاش برای تغییر در گروهک تروریستی منافقین

معاونت پژوهش بنیاد هابیلیان

جیش‌العدل؛ لشگر ظلم و ترور

شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه
17
تاریخ : 1359/11/17
24
تاریخ : 1359/11/24
25
تاریخ : 1359/11/25
دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان